Selvityksen perusteella, jonka Yleisradiounioni on tilannut, on tehty muutoksia.
Euroopan yleisradiounioni EBU ilmoittaa, että Euroviisujen järjestämisorganisaatiossa tapahtuu muutoksia.
EBU on tilannut ulkopuolisen selvityksen, joka on saanut kilpailun järjestämisorganisaation sidosryhmiltä palautetta tapahtumasta. Selvityksen perusteella on ilmennyt tarve muutoksille Euroviisujen johtoportaassa.
EBU ilmoittaa lisäksi, että organisaatioon on perustettu kaksi uutta tehtävää: Euroviisujen johtaja (engl. ESC Director) sekä brändi- ja kaupallinen johtaja (engl. Head of ESC Brand and Commercial).
Uusi johtaja tulee vastaamaan sekä brändi- ja kaupallisen johtajan että nykyisen viisujen johtajan, Martin Österdahlin, tehtävien valvonnasta. Hänen toimintaansa puolestaan tarkkailee Euroviisujen ylijohtaja Jean Philip De Tender.
Selvityksen tulosten perusteella EBU on myös päättänyt kehittää Euroviisujen toimintaa kolmen pääteeman mukaisesti: hallinto ja osallistuminen, turvallisuus ja riskienhallinta sekä yleisön sitoutuminen, fanit ja media.
Viisuorganisaation tavoitteena on jatkossa varmistaa, että kaikki kilpailijat ymmärtävät selvästi kilpailun säännöt. Lisäksi on suunniteltu parannuksia turvallisuus- ja kyberturvallisuusjärjestelyihin.
Organisaatio pyrkii myös tiivistämään yhteistyötä fanien ja median kanssa. Tavoitteena on lisätä sitoutumista Euroviisujen arvoihin ja varmistaa, että kilpailu houkuttelee jatkossakin laajaa ja kaikenikäistä yleisöä. Ensi vuonna Euroviisut juhlistaa 70-vuotisjuhlavuottaan. Tänä vuonna kilpailu tavoitti EBUn mukaan yli 160 miljoonaa ihmistä 37 julkisen palvelun mediamarkkinoilla, ja voittajaksi kruunattiin Sveitsin Nemo.